Положення
про методичне об’єднання вчителів гуманітарного циклу
Цілі:
· підвищення рівня особистісної культури педагога і його професійної майстерності для збереження стабільно позитивних результатів освітнього процесу (або їх підвищення і розвитку);
· створення сприятливих умов для нормального функціонування педагога (створення можливостей обмінятись думками і досвідом з пріоритетних і проблемних питань освіти, одержати методичну підтримку тощо);
· створення умов для особистісного зростання і розвитку виховних кадрів (створення середовища однодумців, надання можливостей творчої самовираження тощо);
· створення умов для соціального загартування педагога.
Завдання:
· оперативне реагування на запити педагогів з найактуальніших освітніх проблем;
· знайомство з досягненнями педагогічної науки і практики, з новими педагогічними технологіями з метою застосування цих знань для аналізу і самоаналізу навчання і виховної діяльності;
· організація системи методичної роботи з метою розвитку педагогічної творчості і самореалізації ініціативи педагогічних кадрів;
· організація рефлексивної діяльності педагогів в ході аналізу освітньої діяльності і визначення шляхів для розв’язання виявлених проблем;
· стимулювання і розвиток пошукового і дослідницького підходів до навчально-виховного процесу через групову і індивідуальну методичну діяльність;
· виявлення, узагальнення і поширення передового педагогічного досвіду навчання і виховання.
Зміст роботи методичного об’єднання :
· формування методичного об’єднання і його структури;
· виявлення замовлень педагогів на підвищення їх кваліфікації;
· інформування про нововведення в навчанні і вихованні школярів;
· навчання (методична діяльність);
· виявлення, узагальнення, поширення передового педагогічного досвіду організації навчально-виховного процесу;
· цільове (диференційоване) підвищення кваліфікації;
· експериментальна діяльність (експерименти, інновації);
· знайомство з сучасними, ефективними технологіями навчання і виховання школярів;
· розробка науково-практичних матеріалів, сприяння їх впровадженню;
· розробка інструктивно-методичних матеріалів (з проблемних питань освіти);
· аналіз ефективності роботи методичного об’єднання за рік і діагностика навчально-методичної діяльності з педагогічними кадрами на поточний навчальний рік.
Рекомендації щодо планування роботи методичного об’єднання :
· постановка мети (або цілей) здійснюється виходячи із проблем, що випливають із аналізу роботи методичного об’єднання за рік. Вони повинні бути і практичної і теоретичної спрямованості;
· визначаються конкретні завдання, направлені на досягнення поставлених цілей;
· із урахуванням аналізу робота методичного об’єднання за рік, підсумків діагностування навчально-методичної роботи з педагогічними кадрами на новий навчальний рік, виходячи із загальних завдань закладу і запитів педагогів, планується не менше 4-х навчально-методичних заходів за рік (одне на чверть, проте можна ввести традицію проводити навчально-методичні заходи щомісячно);
· форми проведення вибираються в залежності від мети МО (семінари-практикуми, диспути, творчі звіти, презентації, науково-практичні конференції тощо);
· підготовча робота до занять (складання планів проведення заходів, організаційні зустрічі чи наради, робота з літературою, підготовка методичних рекомендацій тощо);
· розробка методичних і дидактичних матеріалів за темами занять:
· підготовка і представлення аналітичних, рефлексивних, психологічних матеріалів;
· відкриття навчально-виховних заходів, їх аналіз, представлення матеріалів з досвіду роботи педагога.
Критерії ефективності організації і планування роботи методичного об’єднання:
· цілеспрямованість, чіткість, конкретність планування і організації діяльності;
· актуальність тематики, виходячи з аналізу і діагностики;
· діагностична основа для визначення структури, форм і змісту методичної роботи;
· врахування педагогічного досвіду, зв’язок із педагогічною наукою;
· перехід від колективних форм до самоосвіти, вихід на самоаналіз діяльності;
· залучення педагогів до дослідницької діяльності. Планування виходу на створення авторських методик навчання і виховання, навчальних програм, друкованих статей тощо.