ШМО вчителів гуманітарного циклу 2022/2023 н.р

Положення

про методичне об’єднання вчителів гуманітарного циклу

Цілі:

· підвищення рівня особистісної культури педагога і його професійної майстерності для збереження стабільно позитивних результатів освітнього процесу (або їх підвищення і розвитку);

· створення сприятливих умов для нормального функціонування педагога (створення можливостей обмінятись думками і досвідом з пріоритетних і проблемних питань освіти, одержати методичну підтримку тощо);

· створення умов для особистісного зростання і розвитку виховних кадрів (створення середовища однодумців, надання можливостей творчої самовираження тощо);

· створення умов для соціального загартування педагога.

Завдання:

· оперативне реагування на запити педагогів з найактуальніших освітніх проблем;

· знайомство з досягненнями педагогічної науки і практики, з новими педагогічними технологіями з метою застосування цих знань для аналізу і самоаналізу навчання і виховної діяльності;

· організація системи методичної роботи з метою розвитку педагогічної творчості і самореалізації ініціативи педагогічних кадрів;

· організація рефлексивної діяльності педагогів в ході аналізу освітньої діяльності і визначення шляхів для розв’язання виявлених проблем;

· стимулювання і розвиток пошукового і дослідницького підходів до навчально-виховного процесу через групову і індивідуальну методичну діяльність;

· виявлення, узагальнення і поширення передового педагогічного досвіду навчання і виховання.

Зміст роботи методичного об’єднання :

· формування методичного об’єднання і його структури;

· виявлення замовлень педагогів на підвищення їх кваліфікації;

· інформування про нововведення в навчанні і вихованні школярів;

· навчання (методична діяльність);

· виявлення, узагальнення, поширення передового педагогічного досвіду організації навчально-виховного процесу;

· цільове (диференційоване) підвищення кваліфікації;

· експериментальна діяльність (експерименти, інновації);

· знайомство з сучасними, ефективними технологіями навчання і виховання школярів;

· розробка науково-практичних матеріалів, сприяння їх впровадженню;

· розробка інструктивно-методичних матеріалів (з проблемних питань освіти);

· аналіз ефективності роботи методичного об’єднання за рік і діагностика навчально-методичної діяльності з педагогічними кадрами на поточний навчальний рік.

Рекомендації щодо планування роботи методичного обєднання :

· постановка мети (або цілей) здійснюється виходячи із проблем, що випливають із аналізу роботи методичного об’єднання за рік. Вони повинні бути і практичної і теоретичної спрямованості;

· визначаються конкретні завдання, направлені на досягнення поставлених цілей;

· із урахуванням аналізу робота методичного об’єднання за рік, підсумків діагностування навчально-методичної роботи з педагогічними кадрами на новий навчальний рік, виходячи із загальних завдань закладу і запитів педагогів, планується не менше 4-х навчально-методичних заходів за рік (одне на чверть, проте можна ввести традицію проводити навчально-методичні заходи щомісячно);

· форми проведення вибираються в залежності від мети МО (семінари-практикуми, диспути, творчі звіти, презентації, науково-практичні конференції тощо);

· підготовча робота до занять (складання планів проведення заходів, організаційні зустрічі чи наради, робота з літературою, підготовка методичних рекомендацій тощо);

· розробка методичних і дидактичних матеріалів за темами занять:

· підготовка і представлення аналітичних, рефлексивних, психологічних матеріалів;

· відкриття навчально-виховних заходів, їх аналіз, представлення матеріалів з досвіду роботи педагога.

Критерії ефективності організації і планування роботи методичного об’єднання:

· цілеспрямованість, чіткість, конкретність планування і організації діяльності;

· актуальність тематики, виходячи з аналізу і діагностики;

· діагностична основа для визначення структури, форм і змісту методичної роботи;

· врахування педагогічного досвіду, зв’язок із педагогічною наукою;

· перехід від колективних форм до самоосвіти, вихід на самоаналіз діяльності;

· залучення педагогів до дослідницької діяльності. Планування виходу на створення авторських методик навчання і виховання, навчальних програм, друкованих статей тощо.

Кiлькiсть переглядiв: 270

Коментарi