Робота методичного об'єднання класних керівників.
Політичні та соціальні процеси, що відбуваються в Україні і спрямовані на утвердження демократичних засад розвитку держави, зумовлюють необхідність відповідних змін у всіх сферах народного господарства, в тому числі і в галузі освіти, складовою якої є виховання.
Головною метою роботи школи є формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадською позицією, готовою до конкурентного вибору свого місця в житті.
Характер виховання повинен передбачати глибоке розуміння вихователем природи вихованця, їх індивідуальних рис і можливостей, поваги до особистості дитини, турботі про її гармонійний розвиток, встановлення взаємин співробітництва в навчально-виховному процесі.
Робота методичної комісії класних керівників протягом навчального року здійснюється згідно розглянутого і затвердженого плану роботи МК на даний навчальний рік.
Методична проблема, над якою працює методична комісія класних керівників: розвивати мовну культуру учнів, сприяти формуванню особистості, її духовно - ціннісних орієнтацій, культурно - пізнавальних інтересів, естетичного смаку на основі впровадження інтерактивних методів навчання і застосуванні інноваційних виробничих технологій.
Результати вирішення такої методичної проблеми спрямовуються на розв'язання методичної проблеми, над якою працює весь колектив педагогічних працівників: удосконалення уроку, як засобу розвитку педагога та учня на основі впровадження інтерактивних методів навчання і застосування інноваційних виробничих технологій.
Для розв'язання методичної проблеми МК кожний член МК - класний керівник в своїй навчальній групі працює у певному напрямку:
5-6 класи:
7-11 класи
Слід підкреслити, що класний керівник є головним організатором виховної роботи у класі, першим вихователем, консультантом, безпосереднім наставником, який спрямовує навчально-виховний процес, співпрацює з учнями, їх батьками, вчителями-предметниками, керівниками гуртків, дитячими та молодіжними громадськими організаціями, організовує і проводить позаурочну та культурно-масову роботу.
Основними розділами виховної роботи класного керівника є:
За останні роки МО класних керівників проводилися заплановані засідання МО, на яких розглядалися і узгоджувалися план роботи МО на рік, методичні проблеми і теми доповідей, над якими працюють класні керівники; відбувалося ознайомлення з нормативними документами МОН України, управління освіти і науки в Київській області та з рекомендаціями. На засіданнях МО класних керівників заслуховувались та аналізувались розроблені класними керівниками методрозробки та доповіді. Результати проведення засідань МО класних керівників оформлялись протоколом. Засідання проводились у формі диспутів, круглих столів.
На засіданнях класних керівників відбувається обмін досвідом класних керівників з питання про співпрацю їх батьками щодо правового, естетичного виховання, з питання про роботу з важкими дітьми, аналіз проведення батьківських зборів, обмін досвідом в цьому напрямку роботи.
Класний керівник планує і координує всю виховну роботу з класом з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів, їх нахилів і інтересів, рівня сформованості учнівського колективу, сприяє розвитку самоврядування в класі, створює умови для організації змістовного дозвілля, проводить відповідні заходи щодо профілактики правопорушень, бездоглядності.
Напрями виховної роботи
Вирішення завдань виховної роботи здійснюється за напрямами:
За останні два роки складний процес виховання здійснювався за допомогою різноманітних форм роботи класного керівника, вибір яких залежав від змісту та завдань виховної роботи, вікових особливостей вихованців з урахуванням основних напрямків діяльності учнів.
Основними формами виховної роботи в школі є: