Тематика засідань ШМО класних керівників на 2022/2023 н.р.

Методичне об’єднання класних керівників

Робота методичного об'єднання класних керівників.

Політичні та соціальні процеси, що відбуваються в Україні і спрямовані на утвердження демократичних засад розвитку держави, зумовлюють необхідність відповідних змін у всіх сферах народного господарства, в тому числі і в галузі освіти, складовою якої є виховання.

Головною метою роботи школи є формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадською позицією, готовою до конкурентного вибору свого місця в житті.

Характер виховання повинен передбачати глибоке розуміння вихователем природи вихованця, їх індивідуальних рис і можливостей, поваги до особистості дитини, турботі про її гармонійний розвиток, встановлення взаємин співробітництва в навчально-виховному процесі.

Робота методичної комісії класних керівників протягом навчального року здійснюється згідно розглянутого і затвердженого плану роботи МК на даний навчальний рік.

Методична проблема, над якою працює методична комісія класних керівників: розвивати мовну культуру учнів, сприяти формуванню особистості, її духовно - ціннісних орієнтацій, культурно - пізнавальних інтересів, естетичного смаку на основі впровадження інтерактивних методів навчання і застосуванні інноваційних виробничих технологій.

Результати вирішення такої методичної проблеми спрямовуються на розв'язання методичної проблеми, над якою працює весь колектив педагогічних працівників: удосконалення уроку, як засобу розвитку педагога та учня на основі впровадження інтерактивних методів навчання і застосування інноваційних виробничих технологій.

Для розв'язання методичної проблеми МК кожний член МК - класний керівник в своїй навчальній групі працює у певному напрямку:

5-6 класи:

  • Адаптація учнів в новому колективі(старша школа), дотримання елементарних норм моралі у взаємовідносинах в колективі, сім ї.
  • Робота класного керівника по згуртуванню колективу, формування позитивних якостей учнів.
  • Робота по вихованню в учнів відповідного ставлення до навчання. Попередження правопорушень.
  • Вивчення особистості учнів в учнівському колективі, дотримання елементарних норм моралі у взаємовідносинах в колективі.

7-11 класи

  • Виховання інтересу до навчання, попередження правопорушень, культура поведінки.
  • Виховання відповідного ставлення до навчання, розширення пізнавального і культурного світогляду. Робота класного керівника щодо формування позитивних якостей особистості, практичного розвитку її інтересів і потреб.
  • Виховання культури поведінки учнів, попередження правопорушень. Робота класного керівника щодо формування позитивних якостей особистості, практичного розвитку її інтересів і потреб.

Слід підкреслити, що класний керівник є головним організатором виховної роботи у класі, першим вихователем, консультантом, безпосереднім наставником, який спрямовує навчально-виховний процес, співпрацює з учнями, їх батьками, вчителями-предметниками, керівниками гуртків, дитячими та молодіжними громадськими організаціями, організовує і проводить позаурочну та культурно-масову роботу.

Основними розділами виховної роботи класного керівника є:

  • Вивчення учнів, учнівського колективу.
  • Створення і розвиток класного учнівського колективу.
  • Організація і проведення позаурочної виховної роботи.
  • Співпраця з культосвітніми й позашкільними установами.
  • Робота з батьками.

За останні роки МО класних керівників проводилися заплановані засідання МО, на яких розглядалися і узгоджувалися план роботи МО на рік, методичні проблеми і теми доповідей, над якими працюють класні керівники; відбувалося ознайомлення з нормативними документами МОН України, управління освіти і науки в Київській області та з рекомендаціями. На засіданнях МО класних керівників заслуховувались та аналізувались розроблені класними керівниками методрозробки та доповіді. Результати проведення засідань МО класних керівників оформлялись протоколом. Засідання проводились у формі диспутів, круглих столів.

На засіданнях класних керівників відбувається обмін досвідом класних керівників з питання про співпрацю їх батьками щодо правового, естетичного виховання, з питання про роботу з важкими дітьми, аналіз проведення батьківських зборів, обмін досвідом в цьому напрямку роботи.

Класний керівник планує і координує всю виховну роботу з класом з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів, їх нахилів і інтересів, рівня сформованості учнівського колективу, сприяє розвитку самоврядування в класі, створює умови для організації змістовного дозвілля, проводить відповідні заходи щодо профілактики правопорушень, бездоглядності.

Напрями виховної роботи

Вирішення завдань виховної роботи здійснюється за напрямами:

  • громадянське виховання;
  • родинно-сімейне виховання;
  • військово-патріотичне виховання;
  • трудове виховання;
  • художньо-естетичне виховання;
  • моральне виховання;
  • екологічне виховання;
  • формування здорового способу життя;
  • превентивне виховання;
  • сприяння творчому розвитку особистості.

За останні два роки складний процес виховання здійснювався за допомогою різноманітних форм роботи класного керівника, вибір яких залежав від змісту та завдань виховної роботи, вікових особливостей вихованців з урахуванням основних напрямків діяльності учнів.

Основними формами виховної роботи в школі є:

  • Інформаційно-масові (дискусії, диспути, конференції, "філософський стіл", "відкрита кафедра", інтелектуальні аукціони, ринги, вечори, подорожі до джерел рідної культури, історії держави і права, "жива газета", створення книг, альманахів).
  • Діяльнісно-практичні (творчі групи, екскурсії, свята, театр-експромт, ігри-драматизації, ярмарки, народні ігри, огляди-конкурси, олімпіади).
  • Інтегративні (шкільні клуби, КВК, фестивалі, асамблеї з проблем традицій, культури, політики і права, гуртки).
  • Діалогічні (бесіда, міжрольове спілкування).
  • Індивідуальні (доручення, творчі завдання, звіти, індивідуальна робота тощо).
  • Наочні ( музеї школи, кімнати і зали, галереї,виставки учнівської творчості, книжкової виставки, тематичні стенди тощо).
Кiлькiсть переглядiв: 1713

Коментарi